Klachtenprocedure

Onze klachtenprocedure 

Het pensioenfonds voert uw pensioenregeling met de grootst mogelijke zorg uit. Als pensioenfonds proberen wij u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de manier waarop u door ons behandeld bent of over de toepassing van het pensioenreglement en handelingen die daarmee verband houden. Laat het ons weten. Zo kunnen wij u helpen en onze dienstverlening verbeteren. 

Ook als u geen klacht heeft, is uw mening trouwens welkom! 

Stap 1: u meldt uw klacht bij de klachtencoördinator 

U kunt uw klacht via het contactformulier doorgeven. Ook kunt u een brief of e-mail naar de administrateur van het pensioenfonds sturen. Bellen mag ook. 

  • Stuur uw brief naar:
    Stichting Bedrijfstakpensioenfonds Waterbouw
    P/a Visma Idella
    Betreft: Klacht
    Postbus 35
    2650 AA Berkel en Rodenrijs
  • Stuur uw mail naar: Pensioen@bpfwaterbouw.nl of vul het contactformulier in contact
  • Telefonisch kunt u ons bereiken via 088 – 2302304 op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur.

Uw klacht wordt geregistreerd en binnen twee weken ontvangt u een ontvangstbevestiging. Als het voor een goede afhandeling nodig is, dan bellen wij u binnen zeven werkdagen na ontvangst van uw klacht om uw ontevredenheid te bespreken.

Uiterlijk binnen vier weken na ontvangst van uw klacht krijgt uw antwoord. 

Stap 2: u bent niet tevreden met de oplossing en u gaat in bezwaar bij het bestuur

Stuurt u in dat geval binnen zes weken een brief naar het bestuur van het pensioenfonds waarin u uitlegt waarom u niet tevreden bent. Het bestuur neemt dan een besluit op uw bezwaar.

Stuur uw brief naar:
Stichting Bedrijfstakpensioenfonds Waterbouw
Prins Mauritslaan 5
1171 LP Badhoevedorp

U kunt de brief ook mailen naar secretariaat@bpfwaterbouw.nl

Bellen mag ook! U kunt ons op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur bereiken op 070-3171717.

Uw klacht wordt geregistreerd en binnen één week ontvangt u een ontvangstbevestiging.

U ontvangt zo spoedig mogelijk een antwoord. Dat is normaal gesproken binnen zes weken na ontvangst van uw bezwaar.

Stap 3: uw bezwaar is geheel of gedeeltelijk afgewezen en u laat uw bezwaar beoordelen door de Geschillen Instantie Pensioenen of de rechter 

U kunt de klacht laten beoordelen door de Geschillen Instantie Pensioenen als u de interne klachtenprocedure volledig heeft doorlopen.

Stuur uw brief naar:
Geschillen Instantie Pensioenfondsen
Varrolaan 100
3584 BW Utrecht

Alle informatie over de Geschillen Instantie Pensioenen vindt u op de website www.geschilleninstatiepensioenfondsen.nl.

U heeft ook de mogelijkheid uw klacht voor te leggen aan de burgerlijke rechter.